Fudge med vitchoklad.

Ville baka lite godis som man kanske kan ge bort i julklapp. Varför inte testa fudge med vitchoklad i som jag hittade hos sötasaker.
Dessa var aldelles för söt för min smak! Därför kommer de att passa min sambo utmärkt ;)
Jag har funderingar på att testa och baka fudge med choklad och nötter, passar nog mej bättre i smaken ;)
Här kommer iallafall receptet

1 dl ljus sirap
5 dl socker
1 dl farinsocker
3 dl vispgrädde
200 g hackad vit choklad

Blanda allt utom chokladen i en kastrull. Rör ihop allt till en smet och låt koka tills den klarar av ett kulprov.
(Min kokade nästan 1 timma!)
När den klarar kulprovet har du i den vita chokladen. rör tills allt smält och häll sedan smeten i en form med bakplåtspapper i. Låt kallna & stelna innan du skär dem i bitar.


Kommentarer
Postat av: Moster

ser ju nomnom ut.. finns det kvar tills på fredag?! :D

2010-12-08 @ 18:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0