Testat

Nu har jag testat mina nya saker som jag fik i julklapp.
Fick mer än det jag la ut på julaftonsmorgonen. Jag fick den stora "kniven" man skär tårtor med, smoother, sedan de andra sakerna jag visade bild på som var kavel, kavelmatta samt ringar till kaveln.
Kavlingsmattan vet jag inte riktigt vad jag tyckte om. Marsipanen fastnade fast att jag hade florsocker under? Trodde inte att det skulle fastna när jag hade den mattan. Men men. Kavlen var ju underbar! Fastnade inget alls på den och allt vart jämnt och fint tack vare ringarna!
Smoother var också bra!
Jag lägger upp bild senare idag eller imorgon på tårtan jag gjorde idag :)


Kommentarer
Postat av: chanette

SV: jag e sån som tänker--varför göra som alla andra. jag kan göra det enklare.. jag gör en helt vanlig maräng smet fast jag vispar de ovan för en skudande kastrull..toppen.. blir fastare och krämigare maräng.. bara äggvita och socker.. ev lite essens i. då de var fast som det ska rörde jag sakta i malen pistage nötter och spritsa ut cirklar på en plåt. in i ugnen 100 g i 1 1/2 timme..tadam...

blev as goda..

varför klöda till det liksom ha ha ha

2010-12-30 @ 11:36:12
URL: http://tartpalatset.blogg.se/
Postat av: chanette

jag e din nya följare på bloglovin föresten

(jag har en annan privat blogg med om du e nyfiken, har en tävling där nu o ett super snyggt kors örhänge)

www.darkbarbie.blogg.se

2010-12-30 @ 11:37:27
URL: http://tartpalatset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0