Inte min grej!

Idag har jag fått egen tid av min karl. Han tog med sej barnen och skruvade bil hemma hos sin mamma & pappa.
Great! Nu kan jag modellera, & så bra det gick då, eller inte!
Detta är inte min grej! Hakade helt upp mej på hur man gör en prinsessa, får bara inte till det. Försökte i säkert 2 timmar sedan la jag ner helt!
Någon som vet hur man gör? Jag skulle verkligen vilja bli duktig på att modellera. När jag tittar på andra bloggar blir jag så avis, de gör såå fina saker!
Men inte ge upp, träning ger färdighet!
Jag fick iallafall ihop en liten nalle



Kommentarer
Postat av: emma

vad duktig du är den är ju jätte fin.puss på dig

2011-01-30 @ 13:45:21
Postat av: Sandra - Mamma till Linnéa & Elise

Nä vilken fin nalle! =)

2011-01-30 @ 16:23:40
URL: http://smulander.blogspot.com/
Postat av: Sanne

Tycker det blev superfint.

Jag är inte så duktig på att göra en massa pyssliga modeller utan håller mig till enkla saker.

Dessutom försöker jag att göra allt på tårtan i marsipan för jag är inget stort fán av varken sp eller mmf.

Däremot brukar jag köpa på mig små figurer när jag hittar, som tex pippi, hello kitty, prinsessor, dinosaurier osv. Sedan sätter jag en figur på tårtan istället. Den går dessutom att spara som ett minne.

Man äter ju oftast ändå inte figurerna som är moddelerade för det blir ju väldigt sött.

När jag "tränar" på att moddelera så brukar jag sätta mig med barnen och deras play doh lera (finns recept på bloggen) perfekt att träna med! Lycka till!

2011-01-30 @ 18:38:24
URL: http://www.minabaktankar.blogspot.com/
Postat av: Sanne

Icas euroshopper marsipan är kanon och kostar endast 22.90 för 500 g!

2011-01-30 @ 18:59:59
URL: http://www.minabaktankar.blogspot.com/
Postat av: Sanne

Jag använder bara denna marsipan. Kavlar den med potatismjöl på en plastduk! Funkar bra tycker jag!

2011-01-31 @ 08:10:43
URL: http://www.minabaktankar.blogspot.com/
Postat av: Pehrnilla

kan inte ge tips om modellering för det är något jag inte sysslat med så mycket men tycker din nalle är söt:) Kakor med kristyr på håller flera dagar, vi går och knaprar på dom rätt länge. Vad som händer om man behåller dom för länge ar att de blir först mjuka sen väldigt hårda.Jag låter aldrig mina ligga ovanpå varandra utan bara ett lager. Men du kan göra dom några dagar innan kalaset till sonen.

2011-01-31 @ 09:40:26
URL: http://kakmonstren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0