Toscamuffins

Idag var planen att ha en seans här hemma. Tyvärr blev det inte så i sita stund men hoppas allt löser sej & att det blir en ny nästa vecka.
Till seansen hade jag bakat toscamuffins. Mycket goda om ni frågar mej ;)

Till 8 st ganska stora muffins behöver ni:

2 st ägg
3 dl Vetemjöl
2 dl Strösocker
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljscoker
½ dl kokosflingor
1 dl mjölk
0,75 dl flytande margarin

Blanda socker och ägg poröst. Ha sedan i de torra ingredienserna. Blanda sedan i mjölken & det flytande margarinet.
Häll upp i muffinsformar och grädda mitt i ugnen ca 10 min i 220 grader.

Gör under tiden toscasmeten
0,75 dl margarin
0,75 dl strösocker
1,5 msk vetemjöl
1,5 msk mjölk
mandelspån efter behag ( jag hade nog i 75 g)

Häll allt i en kastrull och smält ihop. Det får inte koka!
När muffinsen nästan är klara tar du ut dem och häller på toscasmeten. Ställ in i ugnen tills den fått fin färg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0