Matiga & nyttiga muffins

När det är så underbart väder ute blir man ju inte annat än sugen på att ta med sej barnen på en piknick.
Men jag vill att de ska äta något nyttigt inte bara fikabröd. Så jag slängde ihop lite av vad jag hade här hemma & gjorde muffins.
När jag testar så mäter jag oftast inte upp hur mycket jag tar, så ha lite överseende med receptet...

Till ca 16 muffins (jag gjorde små)
2 ½ dl fil
½ dl matolja
2 dl rågsiktsmjöl
1 dl vetemjöl
½ dl grahamsmjöl
1 dl havregryn
1 nypa salt
lite kanel
1 skvätt citron
1 skalad & riven morot
1 liten burk russin.
2 tsk bakpulver
2 st ägg
Lite honung

Vispa ägget lite & blanda med fil, honung, matolja & citron. Blanda sedan i de andra ingridenserna.
Lägg i muffinsformar & grädda mitt i ugnen ca 10 min på 175 grader.
Låt svalna och njut sedan ;)




Kommentarer
Postat av: Martina

lätt som goda muffins:) fnderar på om man kankse ska göra nå pizza bullar eller nått lätt sånt:)



Hoppas allt är bra med er

kram

2011-05-10 @ 17:16:51
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Martina

jo de är bara bra här är det:)härligt nu att sommar och värme äntligen har kommit:)



ha en härlig dag

kram

2011-05-11 @ 08:05:39
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Milli

Haha jo jag har en privat blogg också som jag haft i många år :) Trodde nog jag var inloggad på bakbloggen när jag skrev kommentaren men men. Lite jobbigt att ha koll på allt =) Ska faktiskt baka matmuffins i morgon som jag ska ha med på picknick ihop med massa andra saker :)

2011-05-11 @ 12:39:22
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0