Alla hjärtans dags muffins med rödavinbär

Idag är det alla hjärtans dag, myspys!
Såklart vill jag överraska min karl med lite fika. Hmm ja han har nog redan förstått det men han vet ju inte vad det är ;)
Det jag testade var rödavinbärsmuffins med vitchokladfluff på.
Testade även min nya silikonform som är som hjärtan, fungerade fint fint!



Jag är liter besviken att de inte vart så fina som de var i mitt huvud, samt att det inte syns så bra att det är hjärtan efter jag hade fluffet på.

8 st hjärtmuffins:

75 g margarin
100 g strösocker
2 ägg
100 g vetemjöl special
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2 dl röda vinbär

Värm ugnen till 180 grader.
Rör margarin & socker vitt och pösigt med hjälp av en elvisp. Vispa ner 1 ägg i taget.
Blanda sedan i mjölken. Sikta sedan i bakpulver, vaniljsocker & mjölet. Blanda ner med hjälp av en slickepott.
Sist men inte minst har du i bären.
Fördela sedan i formen & grädda mitt i ugnen i ca 15 min.
Recept på fluff hittar du
HÄR

Hoppas ni alla får en extra mysig dag idag!


Kommentarer
Postat av: SmUlander

Vad söta de vart!

Här blev det till sist "bara" lite äppelpaj. =)

2011-02-14 @ 15:02:18
URL: http://smulander.blogspot.com/
Postat av: Fröken M

Tack för tipset ! Här ska jag spana runt ! Biskvier har jag gjort en gång innan och det är en stor favorit som man kanske skulle göra i repris :)

2011-02-17 @ 11:44:38
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Tilde

Jag tycker att du har en riktigt nice sida! Har du ork så slå även ett öga på min :).

2012-03-18 @ 19:22:04
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0