Kärleksmums

Igår kom min bror, syster & hennes döttrar över på besök.Ville baka något som jag kunde bjuda på då & när Alicia ska ha barnkalas. Fick bli kärleksmums, det älskar väl alla? :)
De som jag bjöd på igår hade jag kokos på & de som vi ska ha på kalaset hade jag rosa strössel på.

till ca 30 bitar behöver du:
150 g margarin
2 ägg
3 dl strösocker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
1,5 dl mjölk
4,5 dl vetemjöl

Till glasyren behöver du:
50 g margarin
3 msk vatten
1 tsk snabbkaffepulver
1 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 dl florsocker

Börja med att sätta igång ugnen på 225 grader.
Börja sedan att göra kakan.
Rör ägg & socker vitt & poröst. Smält smöret, häll i alla ingridenser till en smidig smet.
Klä en långpanna på 30 x 40 med bakplåtspapper. Bred sedan smeten på plåten. In i ugnen i ca 10 min.
När kakan är i ugnen kan du göra glasyren.
Du smälter margarinet & häller i de andra ingridenserna. Bred sedan ut glasyren på kakan medans glasyren är varm för den stelnar sedan. Häll över det du vill ha på din kaka tex kokosflinger eller strössel.
När kakan stelnat skär du dem i bitar. Det var så varmt igår när jag gjorde min kaka så ställde den i kylskåpet då gick det ganska fort.




Kommentarer
Postat av: linda - en vimsig mamma

ja kanon skönt men nu vill man ju att dom hittar en lösning så han blir bra! krma

2011-07-28 @ 23:53:03
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Martina

Va goda dem såg ut:) du kan inte skicka hihi!



fyller inte du år den 30??:P de är ju imorgon Lördag! hihi! Läste de på FB eftersom du inte stod som födelsedags barn idag...:)



hoppas du får en bra dag gumman

kram

2011-07-29 @ 07:59:00
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Milli

Haha åter igen hade vi blogginlägg om samma sak nästan samtidigt hehe ;) Fundera faktiskt också på att ha rosa strössel på men färgade kokosen rosa istället :)Ska bli spännande att se bilder från kalasbaket :)

2011-07-29 @ 10:31:05
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0