Vinbärskaka

Idag tog jag en dag ledigt. Njuta av att vara hemma med mina 2 barn. Även kom min syster över hela dagen. En mycket trevlig dag!
Efter maten ville jag bjuda på efterrätt.
När vi var små & bodde hemma hos våra föräldrar brukade våran mamma göra en vänbärskaka. Syndigt gott kan jag lova!
Så jag bakade en vinbörskaka, serverad med lite Ben & Jerry glass ;)



Detta behöver du till en kaka:

75 g margarin
3 st ägg
2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 ½ dl vetemjöl
2 dl vinbär
Kokos till formen


Smält margarinet. Rör ner de andra ingridenserna utom vinbären till en smidig smet. Använd en gaffel när du rör om.
Smöra en form & häll i kokos. Häll i smeten, häll över vinbären. Grädda mitt i ugnen på 200 grader ca 20 min.
Servera den varm eller ljummen


Kommentarer
Postat av: Martina

lätt spännande:)

2011-12-19 @ 21:11:57
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Så gott med vinbärskaka, har aldrig bakat men har massa buskar vid sommarstugan så till sommaren kanske man kan baka något gott om vi kommer dit :)

2011-12-20 @ 13:00:49
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0