Maränger

Idag har jag gjort lite maränger. Jag har fått en förfrågan av en tjej om jag kan göra en tårta till deras son som fyller år. Hon ville ha maränger i tårtan.
Dessa maränger vart supergoda! mums!

Du behöver
3 st äggvitor
2 dl strösocker
1 krm vinäger

Vispa äggvitorna till ett vitt skum. Häll i ättikan och vispa till en fast smet. Häll i sockret, lite i taget och vispa hela tiden.
Marängen är klar när du kan vända skålen upp & ner och inte få smeten i huvudet ;)
Spritsa ut små maränger på en plåt med bakplåtspapper på.
In i ugnen på 100 grader ca 60 min.


Kommentarer
Postat av: Martina

dem såg goda ut:)



Hoppas allt är bra:)

2011-05-19 @ 23:03:22
URL: http://beautywolf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0