Cookies

Jag vet inte vad jag gör för fel, misslyckas alltid med kakor! Bakde nyligen white choklate cookies,misslyckades som vanligt. Hoppet verkar inte ge sej att jag en dag borde lyckas :P
Kankse det var för lite mjöl i dessa? De ser ut som havreflan :S
Jag tänkte iallafall att jag kunde dela med mej med dessa recept, kanske någon annan lyckas bättre än mej :P

Detta är Leilas recept ifrån hennes bok
White chocolate chip ginger cookie ca 25 st

125 g mjukt smör
1 dl råsocker
1 ägg
1 ½ dl vetemjöl
½ dl havregryn
½ tsk bakpulver
½ tsk salt
skal av 1 lime
100 g vitchoklad
1 tumstor ingefära

Vispa smör, socker och riven ingefära riktigt krämigt, blanda sedan i ägget.
Blanda mjöl, havregryn, salt, bakpulver & vänd ner i smeten.
Hacka choklade grovt och riv lime skalet. Blanda även ner detta i smeten.
Forma degen till en rulle och rulla in i bakplåtspapper. Lägg i frysen i ca 30 min.
Sätt ugnen på 180 grader.
Ta ut degen ur frysen efter 30 min och skiva rullen i små bitar. Ca 1 cm tjcoka.
Lägg på en plåt och grädda mitt i ugnen ca 10 min.
Lycka till ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0