Kalascokkies

Idag testade jag & dottern att göra nya kakor till sonens 1 år kalas. & jag måste ju erkänna med att jag syndade och smakade en tugga på en kaka! Men gud vad goda dessa vart! Jag har lyckats en gång till med kakor!
Börjar tro att träning ger färdighet ;)
Här kommer receptet till 24 småkakaor

115 g mjuk margarin
115 g ljust muscovadosocker
1 msk ljus sirap
½ tsk vaniljsocker
175 g specialvetemjöl
85 g chokladlinser

Värm ugnen till 175 grader.
Rör sedan margarin och sockret ljust och luftigt med hjälp av en elvisp. Blanda sedan ner sirap och vaniljsocker och fortsätt rör.
Lägg sedan undan elvispen och ta fram en slickepott eller liknande. Sikta i hälften av mjölet och allt godis och rör om.
Tillsätt sedan resten av mjölet och arbeta ihop med dina händer.
Rulla sedan små bollar, platta ej till dem!
Lägg på plåtar och in i ugnen i ca 10 min eller tills de börjar få lite färg.


Kommentarer
Postat av: SmUlander

Gjorde du nått annorlunda denna gång då?

2011-02-07 @ 12:52:15
URL: http://smulander.blogspot.com/
Postat av: Milli

Vad goda dom kakorna såg ut =)

Jag bor ju visserligen bara 30 mil från gbg så man kan åka över en dag om man vill/måste. Men sovplats är ju bra. Har släkt en timme från gbg annars men jag är den som gärna vill ha med mig någon när jag åker på kurs och då blir de nog så att man åker fram och tillbaks. Känner du någon som håller på med denna hobbyn?

Har inga barn än men om några månader =) Är 24, blir 25år 3 månader efter bebisens amkomst. Har du barn?

2011-02-07 @ 13:03:14
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/
Postat av: Milli

Tack! Jo de känns kul:) Längtar som bara den men de är tyvärr lång tid kvar :( Är i v 19. Men de ska bli kul. Har redan gjort dopkort och planerat det mesta inför dopet hehe.

Jaha du har en tjej och en kille =) Hoppas också jag får en av varje :) Ska du ha fler barn framöver eller är du färdig med den delen nu?

Ja de är väl ofta så att man är ensam om att baka så mycket. Tur att de finns massa bloggkamrater som har samma intresse =)

2011-02-07 @ 13:20:51
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/
Postat av: Milli

Jo jag har hört många som säger att tiden går sakta nu men att den sen flyger fram, och de tror jag på. Syrrans lille kille är snart 3 år och jag tycker inte alls de var länge sen han kom ;)

Jo jag förstår att de kanske känns tidigt att sluta då hehe, många har ju inte ens börjat i dne åldern hehe. Nej två barn räcker för mig. Fast sambon kommer från en familj med 10 barn så han kan tänka sig fler men två tror jag räcker bra hehe.

2011-02-07 @ 15:40:35
URL: http://millistartorochannat.blogspot.com/
Postat av: emma

hej vännen! moste man ha muscovadosocker har ju inge hemma vill ju baka... har du något tips på vad man kan göra?

2011-02-09 @ 16:44:08
URL: http://mammaemmma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0