Falsk toscakaka

Detta är nog min sambos bästa mjuka kakor. Han har tjatat ett tag på att jag ska baka denna kaka.
Tänkte göra honom lite glad så, jag bakade denna kaka så kan ha ta med sej den till sin skola imorgon. Hoppas de tycker om denna kaka :)

Chokladkaka:

4 ägg

6 dl strösocker

3 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

8 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

2 krm salt

175 g smör


Toscasmeten
75 g smör

2 dl strösocker

1½ dl grädde

1 dl ljus sirap

200 g riven kokos

Börja med att göra själva kakan. Sätt igång ugnen på 200 grader.
Blanda socker & ägg, vitt & poröst.
I med de andra ingridienserna utom smöret. Rör om. Smält sedan smöret och häll ner i smeten.
Blanda väl. Häll smeten i en långpanna med bakplåtspapper på.
In mitt i ugnen på ca 15 min.

Gör under tiden toscasmeten.
Häll alla ingridienserna i en kastrull och smält ihop till en smet. Rör så det inte bränner fast.
När kakan varit inne sin tid och är ganska fast tar du ut den och häller smeten över.
In i ugnen igen i ca 10 min så den får fin färg.
Ta ut & låt svalna, skär edan rutor.


Jag dekorerade de mjukakakorna med lite blommor i sp


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jodå.. vi mår bättre..

Bara E som snorar lite, men det är marginalt så det räknas inte =)

Sen spydde O igår med, men det var nog för att han var så trött.. vart lite mkt på sistone och för lite sömn för hans del =(

Anders var tydligen likadan!



Ihelgen så ska Anders åka bort imorron så jag passar på att ordna med tjejfest hos mina föräldrar som ska komma hit och vara barnvakt =)

Sen ska Oscar på kalas på söndag bara..

Ni då?

Kramar!

2011-04-01 @ 08:29:40
URL: http://fotolaiza.blogg.se/
Postat av: MMM

Jätte goda, det bästa vi har käkat på länge!!!!



MVH från svetsproffsen på JB kompetens

2011-04-01 @ 11:17:25
Postat av: Anonym

Jätte goda, det bästa vi har käkat på länge!!!!



MVH från svetsproffsen på JB kompetens

2011-04-01 @ 11:17:49
Postat av: Alexandra

dom där ser goda ut. :) Du är så duktig gumman! jadå vi kom ut på en promenad. Men idag får det bli en dag inne då det är väldigt mulet och grått.. Ska ni göra något roligt idag? Kram

2011-04-01 @ 11:19:50
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Idag blir det en inne dag! Blir att leka med Elias på hans rum och det.. Annars så vet jag faktiskt inte. Ska laga god middag sen så det blir hemma mys :) .. Kram

2011-04-01 @ 11:34:43
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Maggie & Marit mams´ till River & Noah

ja du nu är det inte långt kvar :)

hoppas att vi hinner ses till nästa helg :D så länge sedan.

2011-04-01 @ 13:37:32
URL: http://mheartm.blogg.se/
Postat av: Karin -Trattoria

jag älskar den kakan, den är så härligt seg :)

2011-04-01 @ 20:06:51
URL: http://trattoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0